Groupe Renault’nun küresel satışları 2022’de yüzde 5,9 düştü
Fransız otomobil üreticisi Renault Cluster’ın otomobil ve hafif ticari araç satışları 2022’de dünya genelinde yüzde 5,9 düştü.
Fransız basınında yer alan haberlere göre Renault, küresel satışlardaki düşüş serisini dördüncü yılına çıkardı.
Geçen yıl 2018’in neredeyse yarısı kadar araç satışı gerçekleştiren şirket, Rusya pazarı hariç küresel satışlarını yüzde 5,9 oranında azalttı. Bu düşüş, markanın Ukrayna’daki savaş nedeniyle geri çekildiği Rusya pazarındaki satışları da dahil edildiğinde yüzde 15’e kadar ulaşıyor.
2022’de 2 milyondan biraz fazla araç satan Renault, Avrupa’da araç satışlarında %14,6 düşüş kaydetti. Kümenin satışlarındaki düşüşün en değerli sebepleri arasında elektronik çip temininde yaşanan sıkıntı sayılıyor.
Öte yandan markanın en büyük 10 pazarı olan Fransa, Brezilya ve Almanya’nın ardından Türkiye 99 bin 639 adetle 4. sırada yer aldı.